نوشته شده توسط : majorin

زبان ایتالیایی زبانی زیبا و کهن است که طرفداران بسیاری دارد. ایتالیا کشوری کهن و زیباست که به خاطر غذاها ی خوشمزه و آثار زیبای تاریخی و هنری آن بسیار معروف است. 

در این مقاله به معرفی این زبان زیبا و کهن پرداختیم و امیدورایم مورد توج و مفید باشد .

 

درباره زبان ایتالیایی 

 

زبان ایتالیایی توسط 66 میلیون نفر در سراسر دنیا صحبت می شود، که بیشترشان در ایتالیا زندگی میکنند ( از جمله سیسیلی و ساردینیا). ایتالیایی زبان رسمی کشور ایتالیا، سن مارینو . واتیکان سیتی می باشد. ایتالیایی همچنین( به همراه آلمانی، فرانسوی و رومنش) زبانی رسمی در سوئیس است. ایتالیایی زبانی رایج در فرانسه و جوامع کوچک در کرواسی و اسلوونی است.

 

ریشه ی زبان ایتالیایی

 

زبان ایتالیایی مستقیما از لاتین ریشه می گیرد، درست مانند دیگر زبان های لاتین نظیر اسپانیایی، ایتالیایی، کاتالانُ پرتغالی، فرانسوی ، رومانیایی و …

زبان ایتالیایی طی پروسه ای طولانی و تدریجی، که بعد از سقوط امپراطوری رومن در قرن 5 ام آغاز شد، توسعه یافت. بعد از سقوط امپراطوری، شکل بومی و ورنا کولار این زبان نقشی مهم در جامعه و زندگی هر روزه ی مردم داشت. اگرچه برای چند قرن، به خصوص در طول قرون وسطی، لاتین زبان فرهنگی گسترده ای بود که در دانشگاه های اروپایی و تمامی مراسمات و مراحل رسمی کلیسا مورد استفاده قرار می‌گرفت. 

 

زیر ساخت ایتالیایی مدرن 

 

از منظر تاریخی، میتوان ادعا کرد که لهجه ی توسکانی که سه شعر مهم در سده ی 13 میلادی به آن نوشته شده، ریشه ی زبان ایتالیایی مدرن است. 

زبان ایتالیایی که ما امروزه استفاده می کنیم نتیجه ی پروسه ای طولانی از انقلاب ها و جدال هایی است که در سده ی 16 میلادی جریان داشته اند. 

 

گویش ها در زبان ایتالیایی 

 

استفاده از گویش های مختلف در ایتالیا در مقایسه ی باقی کشورهای اروپایی، شکلی منحصر بفرد دارد. حتی امروز هم در بسیاری نقاط ایتالیا از گویش ایتالیایی به عنوان راهی غیر رسمی برای برقراری ارتباط در جوامع مختلف و در بین خانواده ها استفاده می شود. 

 

ساختار زبان ایتالیایی 

 

الفبای ایتالیایی بسیار شبیه به انگلیسی و رومنس می باشد. از 21 حرف در ایتالیایی استفاده می شود. تلفظ در ایتالیایی یکی از مسائل مهم و ابتدایی در یادگیری این زبان است. تلفظ بسیاری کلمات با نوشتار آن اندکی متفاوت است.

ایتالیایی، گرامری آسان و روان برای یادگیری داشته و به خاطر ریشه ی لاتین آن با انگلیسی مشابهات فراوانی دارد که این، امر یادگیری را ساده تر می سازد. 

 

 

ایتالیایی زبانی کهن و ریشه دار در تمدنی غنی است که یادگیری آن شما را با فرهنگی باستانی و سراسر پر ماجرا آشنا ساخته و امکان شناخت دنیایی جدید را به شما میدهد!

 

 

منبع: سایت آموزش آنلاین ماژورین 



:: برچسب‌ها: ایتالیا , زبان ایتالیایی , آموزش آنلاین , آموزش آنلاین ایتالیایی ,
:: بازدید از این مطلب : 140
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : majorin

در تاریخ موسیقی نوابغی ظهور کردند که تا همیشه ماندگار شدند. افرادی که سبک های مختلف موسیقی، مانند راک، جز و بلوز را دچار انقلابی عظیم کردند. ستارگان نام آشنایی نیز در دنیای نوازندگی گیتار هستند، مجله ی اینترنتی موسیقی معروف، رولینگ استون، لیستی 100 تایی از این نوابغ منتشر ساخته که ما در این مقاله به معرفی ده نفر اول این لیست درخشان پرداختیم. 

 

1-  جیمی هندریکس 

 

جیمز مارشال هندریکس ، زاده ی 27 نوامبر 1942 در سیاتل آمریکاست ، خواننده و نوازنده ی معروفی که بسیاری او را تاثیرگذارترین نوازنده ی گیتار الکتریک در تاریخ موسیقی  و یکی از از تحسین شده ترین موزیسین ها در قرن 20 می دانند .

او بی شک انقلابی عظیم را در موسیقی راک پدید آورد ، نوازندگی روان او مثال زدنی و بی بدیل است . موسیقی جیمی هندریکس برخاسته از جان و روح اوست و بر روح مخاطب  نیز تاثیری عمیق می گذارد .

"Little wing " یا بال کوچک را میتوان زیباترین اثر او دانست که  بسیاری معتقدند که هیچ نوازنده ای نمیتواند به مانند خود جیمی ، این قطعه را چنان عمیق و تاثیرگذار بنوازد . 

 این اسطوره ی بزرگ در سپتامبر 1970 در لندن از دنیا رفت .

 

jimmy  hendrix

 

 

2- اریک کلپتون

 

اریک کلپتون ، ستاره ی سبک بلوز و راک ، خواننده و ترانه سرای زاده ی بریتانیاست . سادگی خاص او در نوازندگی و سبک و انرژی خاص او مثال زدنی است . 

کلپتون در دوران  زندگی هنری خود ، یکبار به عنوان هنرمند تکنواز و دوبار با گروه های  "cream " و " yardbirds " به تالار مشاهیر راک اند رول راه یافته است .

 

eddie

 

 

3- جیمی پیج

 

جیمز پاتریک پیج ، تهیه کننده ، موزیسین و ترانه سرای انگلیسی ، از اعضای گروه های راک معروف " led zeppelin" و 

"the yardbirds" ، بی شک لایق جایگاه سوم در لیست ماست . به عنوان نوازنده ی اصلی او همیشه دقیق ترین اجرا را داشته و سلیقه ای فوق العاده  در نوازندگی اش دیده می شود . 

از برجسته ترین آثار او میتوان به " heartbreaker "  اشاره کرد که اوج هنر خود را در آن به نمایش گذاشته است . 

 

jimmy page

 

 

4- کیث ریچارد

 

کیث ریچارد ، موزیسین انگلیسی را با گروه معروف "the rolling stones " میشناسیم .  بدون شک اسطوره ای بزرگ در تاریخ نوازندگی  است . 

معروف ترین آهنگ ریچارد ، "happy"  به همراه رولینگ استونز است که در آن سبک زندگی بی قید و شرط خود را با بیان این جملات جشن میگیرد :

 

هرگز نمیخواستم مثل بابا باشم

صبح  و شب برای رئیس کار کنم .

 

keith richard

 

5- جف بک

 

آثار جف بک را میتوان تلفیقی از نبوغ و شخصیت او دانست . این هنرمند انگلیسی عضو گروه معروف "yard birds "  را ، که در سال 1944 در ولینگتون  به دنیا آمد را میتوان به عنوان یکی از برجسته ترین نوازندگان گیتار در تاریخ  دانست ، کسی که به اعتقاد بسیاری ، مرزهای سبک بلوز را جابجا کرد !

 

jeff beclk

 

 

6- بی بی کینگ

 

جایگاه ششم لیست ما متعلق به اسطوره ی آمریکایی بی بدیل تاریخ موسیقی ، بی بی کینگ است . 

او اولین اثر خود را در سال 1949 روانه ی بازار و بعد از آن دهه ها را صرف اجرا بر صحنه های مختلف کرد . بی بی کینگ سالانه بیش از 300 تور در جای جای دنیا برگزار میکرد . در سال 2009 موفق به کسب 15 گرمی خود شد و 6 سال بعد در سال 2015 از دنیا رفت . 

 

BB king

 

7- چاک بری

 

چاک بری امریکایی  ، خواننده و ترانه سرا را میتوان یکی از پیشتازان موسیقی راک اند رول دانست . از معروفترین آثار او ،

   “ no particular place to go “ ، "You never can tell “ و "johnny B.good " هستند .

دنیا این اسطوره ی بزرگ  دنیای گیتار را در سال 2017 از دست داد .

 

 chuck berry

 

 

8- ادی ون هیلن

 

 ادی ون هیلن ، موزیسین هلندی-آمریکایی ، گیتاریست اصلی گروه راک آمریکایی ، " ون هیلن" بود.

از آثار ماندگار او میتوان به  "unchained" اشاره کرد که سبک نوازندگی خاص او  طوریست که انگار ساز دیگری به جز گیتار مینوازد  !

متاسفانه این نوازنده ی تکرار نشدنی ، در اکتبر 2020 دیده از جهان فرو بست .

 

eddie van healen

 

 

9- دوین آلمن

 

هاوارد دوین المن ، گیتاریست راک آمریکایی ، بنیانگذار گروه "برادران آلمن " ، نوازنده ی بی رقیب اسلاید است . تام داود ، تهیه ی کننده ی موسیقی و مسئول معرفی دوین و اریک کلپتون ، دیگر اسطوره ی این لیست در یکی از خاطرات خود آورده است که :

در سال 1970 ، زمانی که گروه برادران آلمن مشغول ضبط دومین آلبوم خود بودند ، مدیر برنامه های اریک کلپتون با او تماس گرفته و از او اجازه ی ضبط در استودیو اش را میخواهد . تام این موضوع را به دوین گفته و او بسیار مشتاقانه از ایم مسئله استقبال میکند و حتی از او میخواهد که در هنگام ضبط آلبوم اریک در استودیو حضور داشته باشد . 

بعد ها این دو در اثری به نام " لایلا " ، با هم همکاری داشتند . 

 

 

 

 

 

duan

 

 

10- پیت تاونزند

 

پیتر دنیس بلنفرد تاونزند ، گیتاریست متولد لندن ، رتبه ی دهم را در لیست ما از آن خود کرده است . این اسطوره ی نوازندگی ، از اعضای گروه معروف و تکرار نشدنی  "the who " است . 

پیتر در دوران حرفه ای خود هرگز به طور مستقل کار نکرده و به همین خاطر است که بعضی معتقدند ، بسیاری از افراد به توانایی بی نظیر او در در نوازندگی پی نبرده اند . 

از مشهورترین آثار او به همراه "the who" ، میتوان به آهنگ  بی نظیر "won't get flood again"  ، " Baba O'riley " و "let my love open the door " اشاره کرد . او اکنون 75 سال سن دارد . 

 

pete twnshend

منبع : سایت آموزش آنلاین ماژورین 

 

 



:: برچسب‌ها: بهترین های تاریخ گیتار , راک اند رول , رولینگ استون , گیتار الکتریک ,
:: بازدید از این مطلب : 144
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 15 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : majorin

ساز گیتار ، سازی محبوب در میان  طرفداران موسیقی است ، صدای دلنشین این ساز باعث ماندگاری بسیاری از آهنگ های محبوب در میان ما شده است . گیتار سازی روان و زیبا و پایه اکثر آهنگ هاست . 

ممکن است تا به حال به فکر یادگیری این ساز افتاده باشید ، بنابراین لازم است تا بیشتر با گیتار آشنا شوید . در این مقاله به معرفی کوتاهی درباره ی این ساز پرداختم که امیدوارم مورد توجه قرار بگیرد .

 

 گیتار چه نوع سازی است ؟

 

 گیتار از خانواده سازهای زهی است که به طور معمول دارای شش سیم میباشد و با دو دست به صورت فینگر استایل (با انگشت) و یا پیک استایل    (با پیک) نواخته میشود.

صدای سیم ها در هنگام مرتعش شدن ُ یا به صورت آکوستیک و یا تقویت شده با امپلی فایر و به صورت الکتریکی شنیده میشود. قسمت های مختلف گیتار شامل :

 

  • سردسته
  • خرک
  • هد
  • فرت
  • پیچ
  • دسته
  • پاشنه
  • بدنه
  • پیکاپ

 

 

       قسمت های مربوط به مدار الکتریکی و تنظیمات حجم صدا:

 

     خرک پایینی

     صفحه پیک گارد

     صفحه پشتی

     صفحه جلویی

    قسمت های جانبی

    دریچه خروج صدا

     سیم ها

     تنظیم کننده ارتفاع سیم ها

      فرت بورد

 

 

تاریخچه گیتار

 

گیتار سازی ارزشمند و کهن است که قدمت آن به بیش از ۴۰۰۰ سال پیش باز میگردد. برخی ادعاها گویای آن است که گیتار پیشرفته شده ی ساز عود و یا سازی از یونان باستان به نام کیتارا ( kithara) میباشد. برخی دیگر معتقدند که گیتار برخاسته از اسپانیا در قرن ۱۶ میلادی و از خانواده ی سازی لاتین به نام guitarra است ، سازی است با بدنه ی چوبی و چهار سیم .

در آن زمان در اسپانیا ، نوعی دیگر از گیتار به نام morisca وجود داشت که بدنه اش دارای پشتی گرد و محدب  و چندین حفره صدا بود.

از آن زمان تا به امروز ، گیتار تحولات بسیاری یافت تا به گیتار کلاسیک که آشنای ماست تبدیل شود.

 

 

انواع گیتار آکوستیک

 

گیتار آکوستیک آشنا ترین نوع گیتار در بین مردم است . این گیتار بدنه ای توخالی دارد که صدای سیم ها را تقویت میکند. بدنه ی گیتار آکوستیک معمولا از چوب ساخته شده و شش سیم دارد.

زیر شاخه های گیتار آکوستیک شامل گیتار کلاسیک ، فلامنکو و گیتار های سیم فلزی میباشد.

به صورت کلی ،گیتار های آکوستیک شامل :

گیتار ۱۲ سیم

فلت تاپ

فلامنکو

کلاسیک

بیس آکوستیک

جیپسی جز

آرچد تاپ

و رزنیتور میباشد، که به معرفی برخی از آنها میپردازیم.

 

 

گیتار کلاسیک

 

گیتار های کلاسیک که با نام اسپنیش نیز شناخته میشوند معمولا سیم هایی نایلونی دارند . با این نوع گیتار ، انواع موسیقی را میتوان نواخت ولی معمولا سبک کلاسیک با این گیتار نواخته میشود. این نوع گیتار دسته ی پهنی دارد که فاصله ی بین سیم هارا بیشتر میکند ، در نتیجه آکورد و ملودی در قطعاتی که به صورت همزمان اجرا میشوند راحت تر است .

ساختار گیتار فلامنکو بی شباهت به کلاسیک نیست ، اما صدایی ریتمیک تر دارد. در پرتغال گیتار های مشابه به گیتار کلاسیک برای اجرای موسیقی Fado استفاده میشود که به آنها viola می گویند . در برزیل هم مشابه این ساز توسط نوازندگان شورو (choro) نواخته میشود .

 

فلت -تاپ (flat-top)

 

گیتار های فلت - تاپ یا سیم فلزی ، شباهت هایی با کلاسیک دارند . اندازه ی آنها از گیتار کلاسیک بزرگتر است و ساختار قوی تری از کلاسیک دارند . سیم های این گیتار فلزی بوده و بنابراین صداهایی تیز تر و روشن تر تولید میکند . در سبک های مختلفی از گیتار فلت-تاپ بهره برده میشود مانند : فولک کانتری ، جز و ….

 

آرچ - تاپ (Arch-top)

 

گیتار های آرچ - تاپ ، بدنه ای توخالی ، عمیق و بزرگ ، شبیه به ساز ماندولین دارند. این نوع از گیتار دارای پیک آپ های مغناطیسی اند که به همین علت هم جز ساز های آکوستیک و هم الکتریک محسوب میشوند .

 

 

 منبع : سایت آموزش آنلاین ماژورین



:: برچسب‌ها: گیتار , آموزش آنلاین گیتار , موسیقی , گیتار آکوستیک ,
:: بازدید از این مطلب : 141
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 8 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : majorin

مهم ترین زبان ها در قرن 21 کدامند؟

 

قرن 21 ، قرن ارتباطاته و این ارتباطات با گسترش شبکه های اجتماعی هرروزه بیشتر و گسترده تر میشه . شبکه ها و ارتباطات مجازی مرز ها رو از بین بردند و آدمهارو از سرتاسر دنیا بهم نزدیک کردند. همه مون میدونیم که مهم ترین وسیله ی ارتباطی زبانه . نیاز به داشتن زبان مشترک امروزه بیش از هرموقعی حس میشه. همه ی ما هم از اهمیتش آگاهی داریم و اگر به زبان دیگه ای به جز زبان مادریمون مسلط نیستیم قطعا به فکر یادگیری اون هستیم و براش برنامه ریزی میکنیم . دلایل این احساس نیاز م میتونه متفاوت باشه ، از علاقه صرف گرفته تا برنامه برای مهاجرت و تحصیل و یا گسترش کسب و کار . حالا اگر بخوایم شروع کنیم به یادگیری ، چه معیار هایی رو برای انتخاب زبان در نظر بگیریم ؟ اینکه کدم زبان مهم تره و رایج تره ؟ محبوبیت کدوم زبان از بقیه در حال حاضر بیشتره؟ کدوم بیشتر مناسبه اهداف ماست ؟

تو دنیا 7000 زبان زنده وجود داره که هر کدوم اهمیت و کاربرد خاص خودشون رو دارن . تو این مقاله من اومدم و زبان هارو بر اساس گسترده بودنشون و تعداد افرادی که اون هار صحبت میکنن بررسی کردم و امیدوارم که کمکی باشه برای گرفتن بهترین تصمیم !

 

انگلیسی

انگلیسی

 

زبان انگلیسی ، زبان مادری بیش از 375 میلیون نفر از جمعیت دنیاست ، 1.5 بیلیون هم به نحوی از اون استفاده میکنن. تاثیرگذارترین و مهم ترین زبان در عصر تکنولوژی ، و زبان مادری اینترنت و کامپیوتر این زبانه . به علاوه انگلیسی زبان رسمی سه تا از مهم ترین غول های صنعت ، یعنی ایالات متحده ، بریتانیا و کاناداست . پس دلیل واسه یادگیری انگلیسی زیاده ، زودتر شروع کن!

 

 

چینی/ماندرین

چینی

 

 

هیچ زبانی در دنیا به اندازه زبان چینی با لهجه ماندرین صحبت نمیشه . 989 میلیون در دنیا چینی، و جمعا 1.1 بیلیون چینی با لهجه ماندرین صحبت میکنن. کشور چین دارایکی از قدرتمندترین اقتصاد ها در دنیاست و به نظر میرسه که تا سال 2050  به رهبر اقتصادی در دنیا تبدیل میشه . بنابراین این زبان قطعا گسترده تر نیز خواهد شد .

 

 

 

اسپانیایی

اسپانیایی

اسپانیایی هم یکی از مهم ترین زبان ها در دنیاست . 330 میلیون نفر، زبان مادریشون اسپانیاییه و بیش تر از 420 میلیون هم به عنوان زبان دوم اسپانیایی یاد میگیرن و صحبت میکنن . اسپانیایی زبان اصلی بیش از 20 کشور در دنیاست که بیشترشون کشورهای آمریکای جنوبی هستند .

 

 

ژاپنی

ژاپنی 

زبان دیگه ای از قاره آسیا ، زبان ژاپنیه . مهم بودنش هم به خاطر قدرت اقتصادی بالای ژاپن و تاثیر گذاری اونه . نزدیک به 127 میلیون نفر ژاپنی صحبت میکنند. برای اون دسته از افرادی که در زمینه فناوری اطلاعات و صنایع مدرن فعالیت میکنن ، زبان ژاپنی  زبانی کارآمد برای یادگیریه !

 

 

آلمانی

 

 آلمانی

آلمان برای دهه هاست که مهم ترین کشور از لحاظ اقتصادی در اروپاست ، زبان آلمانی هم زبانی مهم در بین کشورهای اروپاییست . 105 میلیون نفر به طور طبیعی و 80 میلیون هم به عنوان زبان دوم آلمانی صحبت میکنن .

زبان آلمانی کمی جدی به نظر میرسه که به خوبی قدرت این کشور رو در دنیا نشون میده و این زبان رو تو لیست زبانهای مهم ما قرار میده .

 

روسی

 روسی

خیلی ها زبان روسی رو با نویسنده های مهمش تو دنیا میشناسن . داستایوفسکی و تولستوی کافین تا زبانشون یکی از مهم ترین ها در دنیا باشه ! از لحاظ  آماری هم زبان روسی ، زبان مادری 150 میلیون و زبان دوم 110 میلیون نفره . این زبان همچنین ، زبانی تاثیر گذار در بین کشورهای اروپایی _ آسیایی میباشد . روسیه همچنین بزرگترین آمار بازدید کنندگان اینترنتی رو در بین بازدید کنندگان اروپایی داره، که این کشور رو به مارکتی بزرگ در خرید آنلاین و تبلیغات اینترنتی تبدیل میکنه . بنابراین اگر در تجارت الکترونیک فعالیت دارید ، زبان روسی حتما پیشنهاد میشه!

 

فرانسه

فرانسه

زبان فرانسه برای قرن ها زبان اصلی در روابط دیپلماتیک بوده . به طور کلی 370 میلیون نفر فرانسوی صحبت میکنن که نشان از اهمیت این زبان داره . از نظر اهمیت اقتصادی هم فرانسه قدرت ششم در دنیاست و البته که پاریس هنوز هم مرکز اصلی فرهنگ و هنره !

فرانسه زبان عشقه ! زبانی زیبا و روان برای یادگیری !

 

عربی

عربی

 

زبان عربی ، زبان رسمی بیش از 32 کشوره . 205 میلیون عرب زبان در دنیا هست که 100 میلیون از آنها زبان مادریشون عربی نیست . زبان عربی ، زبان عبادت دربین مسلمانان دنیاست که جمعیتشون به 1.5 بیلیون میرسه . همه ی اینها عربی رو به زبانی مهم در دنیا تبدیل میکنند.

 

 

هندی

هندی 

زبان هندی علاوه بر کشور هند در بسیاری از کشورهای اطراف نیز صحبت میشه . 450 میلیون بومی و 200 میلیون غیربومی به زبان هندی صحبت میکنند که این زبان رو به چهارمین در دنیا از نظر جمعیت صحبت کنندگان تبدیل میکند . هند از نظر اقتصادی هفتمین در دنیاست و پیش بینی ها حکایت از گسترش این قدرت دارند .

 

پرتغالی

پرتغالی

 

235 میلیون نفر در دنیا به زبان پرتغالی صحبت میکنند . زبان اصلی کشورهای پرتغال ، برزیل و 7 کشور دیگه که بیشترشون در نیمکره جنوبی اند ، پرتغالیه ، که اون رو به زبانی رایج و مهم در دنیا تبدیل میکنه.

 

 

خب با هم نگاه خلاصه ای داشتیم به مهم ترین زبان ها در قرن بیست و یکم و اونهارو از نظر تعداد افرادی که اونهارو صحبت میکنن بررسی کردیم و گفتیم که هرکدوم چه کاربردها و اهمیت هایی دارند. برای یادگیری اما مهم ترین مسئله داشتن علاقه و وقت گذاشتنه . با داشتن علاقه میتونیم پیشرفت کنیم و سریع تر و بهتر زبانی رو که دوسش داریم یاد بگیریم . از یادگیری لذت ببرید و موفق باشید !

 

منبع: سایت آموزش آنلاین ماژورین

 

 

 

 



:: برچسب‌ها: #آموزش آنلاین ,#آموزش آنلاین زبان ,#مهم ترین زبان ها,#آموزش انگلیسی ,
:: بازدید از این مطلب : 490
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 آبان 1399 | نظرات ()